
Ik ben blij dat ik als jonge starter bij Bank Van Breda aanklopte voor een verkennend gesprek. Mijn contactpersoon begeleidde me bij enkele cruciale financiële en fiscale keuzes.
‘Vijf jaar geleden beleefde ik mijn laatste dag als assistent-specialist. Een bijzonder moment was dat. Plots stond ik er alleen voor, zonder die begeleidende blik van de arts-specialist die over mijn schouders heen meekeek. Ik mocht voortaan zelf aan de slag als afgestudeerd
spoedarts en kreeg de volle verantwoordelijkheid voor elke beslissing die ik nam of handeling die ik uitvoerde. Dit was niet alleen op klinisch vlak een grote stap. Er kwamen ook heel wat andere vragen op me af. Ik moest enkele belangrijke knopen doorhakken voordat ik écht kon beginnen. Hoe richt ik mijn vennootschap op? Hoe regel ik voortaan mijn financiën? Hoeveel sociale bijdragen betaal ik als startende arts? Hoe zit dat met de vennootschapsbelasting? Welk loon keer ik mezelf uit? Ik kende er weinig tot niets van en voelde al snel dat ik dergelijke zaken beter niet op mijn eentje regelde.
Ik nam een accountant onder de arm die me hierin graag wilde begeleiden. En ik maakte een afspraak bij Bank Van Breda voor een verkennend gesprek. Na mijn mailtje werd ik een dag later al uitgenodigd om langs te komen. Jarenlang fietste ik als student voorbij het imposante Bank Van Breda kantoor in Herent. Plots stond ik zelf in de inkomhall en werd ik warm ontvangen. Ik voelde me meteen welkom en had al tijdens dat eerste gesprek door dat de kennis over de leefwereld van artsen en specialisten er echt wel groot is. Hun expertise zou me ongetwijfeld vooruithelpen. Opgelucht stapte ik even later weer buiten. Mijn vertrouwen was groot. Ik had er ook meteen mijn vast contactpersoon die mijn situatie op de voet zou blijven volgen. Ook dat zorgde voor extra gemoedsrust.
We zijn nu vijf jaar later en nog steeds zie ik mijn account manager bij Bank Van Breda als een vertrouwenspersoon. Ik kan er met om het even welke vraag terecht. Ook met vragen naar de toekomst toe. Over mijn vermogensplanning bijvoorbeeld. Ook daar word ik eerlijk en correct in begeleid. Ik ben blij dat ik destijds dat mailtje naar Bank Van Breda stuurde.’