Europese domiciliëring

Betaalt u vaak facturen aan dezelfde leverancier? Kies dan voor Europese domiciliëring. Omdat u de betaling niet meer handmatig hoeft in te voeren, bespaart u tijd en geld. Fijn om beiden dan te kunnen besteden aan uw professionele activiteit!

Voordelen

  • Gratis service van onze bank
  • Automatische betaling van de facturen
  • Geldig in heel Europa (SEPA-zone)

Wat is een Europese domiciliëring?

Met de Europese domiciliëring kunt u regelmatig en automatisch uw terugkerende facturen betalen, waarvan de datum en het bedrag vooraf bepaald zijn. Dit is bijvoorbeeld handig bij het betalen van uw water-, elektriciteits- en telefoonrekening.

Welke soorten domiciliëringen bestaan er?

We maken een onderscheid tussen twee soorten mandaten:

  • SDD CORE (Sepa Direct Debit Core) of Europese domiciliëring. De klant-debiteur is een particulier of een bedrijf. Deze domiciliëring wordt niet beheerd door de bank, maar door de leverancier of de schuldeiser. Voor eventuele wijzigingen en vragen met betrekking tot deze debiteringen dient u direct contact op te nemen met uw schuldeiser.
  • SDD B2B (Sepa Direct Debit B2B) of Europese domiciliëring voor zakelijke gebruikers. In dit geval is de klant-debiteur een bedrijf. Deze domiciliëring wordt beheerd door de bank. In het geval van een wijziging zal de bank de schuldeiser echter niet op de hoogte brengen. Dat moet u zelf doen.

Vraag een domiciliëring aan voor uw facturen!

Bespreek dit met uw leverancier of met uw account manager

FAQ

Kan ik een maximumbedrag en einddatum instellen?

Voor een SDD B2B kunt u een maximumbedrag en/of een einddatum voor uw domiciliëring vastleggen. U vermeldt dit gewoon op het bevestigingsdocument dat u door ons team ontvangt. U ondertekent het document en bezorgt dit terug aan de bank.

Kan ik een domiciliëring definitief stopzetten?

U kunt een domiciliëring definitief stopzetten door in te loggen op onze app of ons online platform en vervolgens naar de optie Domiciliëring herroepen te gaan. Nieuwe betalingsopdrachten die door de schuldeiser worden ingediend, worden dan niet meer uitgevoerd.

U moet echter wel contact opnemen met uw schuldeiser omdat u een financiële verbintenis bent aangegaan door het ondertekenen van een mandaat.

Kan ik eenmalig een domiciliëring weigeren?

Ja, dit kunt u zelf doen via onze app of ons online platform, maar dan enkel voor SDD Core mandaten.

  • Werd de domiciliëring reeds uitgevoerd? Selecteer in dit geval de betreffende betaling uit de uitgevoerde transacties en klik op Invordering weigeren.
  • De domiciliëring werd nog niet uitgevoerd, maar is wel al door de schuldeiser ingediend? U kunt dan de domiciliëring in uw betalingsagenda selecteren en op Invordering weigeren klikken.

U kunt dit doen tot acht weken nadat uw rekening werd gedebiteerd.

Kan ik een schuldeiser blokkeren?

Als u dit vraagt, kan de afdeling Betalingen een schuldeiser laten blokkeren. In dat geval zullen wij alle betalingen die door die schuldeiser worden ingediend weigeren.

Neem contact op met uw account manager voor meer informatie.

Let op! De blokkering van een schuldeiser is definitief.

Contact