Kredietkaart

Met uw MasterCard kredietkaart worden uw uitgaven gebundeld en één keer per maand in rekening gebracht. Uw MasterCard kredietkaart is een handig betaalmiddel voor uw reizen in het buitenland, online aankopen of zakelijke uitgaven.

Welk type kredietkaart kan ik aanvragen?

  MasterCard Blue MasterCard Business MasterCard Gold
  Mastercard blue Mastercard business Mastercard gold
Jaarlijkse beheerskost*      
Tot 31/12/2022 € 20 € 20 € 40
Vanaf 01/01/2023 € 25 € 25 € 55
       
Standaard uitgavenlimiet € 5000 € 5000 € 5000
 
Verzekeringen**      
Tot 31/12/2022
  • Ongevallenverzekering
  • Ongevallenverzekering
  • Bijstandsverzekering
  • Ongevallenverzekering
  • Bijstandsverzekering
Vanaf 01/01/2023
  • Aankoopverzekering
  • Leveringsverzekering
  • Aankoopverzekering
  • Leveringsverzekering
  • Aankoopverzekering
  • Bagageverzekering
  • Leveringsverzekering
  • Reisannulatie-   verzekering
  • Verlengde garantie
  • Verzekering reisongemakken
 

* De jaarkost van onze kaarten zal berekend worden pro rata de geldigheidsduur van de verschillende tarieven in het afgelopen jaar.

**Opgelet!

  • Alle aankopen tot 31/12/2022 betaald met de MasterCard Blue zijn enkel gedekt door de ongevallenverzekering.
  • Alle aankopen tot 31/12/2022 betaald met de MasterCard Business en MasterCard Gold zijn enkel gedekt door de ongevallen- en bijstandsverzekering.

Wat zullen de nieuwe verzekeringen precies dekken?

 Aankoopverzekering, leveringsverzekering en verlengde garantie:

Algemene voorwaarden online aankopen (geldig voor aankopen vanaf 01/01/2023)

Bagageverzekering, reisannulatieverzekering en verzekering reisongemakken:

Algemene voorwaarden reizen (geldig voor aankopen vanaf 01/01/2023)

Wat kan ik met mijn kredietkaart doen?

U kunt met uw kredietkaart in België of het buitenland betalen in een winkel, ook contactloos. U kunt uw kredietkaart uiteraard ook gebruiken voor uw online aankopen.

U kunt ook contant geld in euro of in een andere valuta opnemen bij een geldautomaat die MasterCard-kaarten accepteert. Let wel op, je betaalt hier een kost voor (meer info).

Wat kan ik allemaal zelf doen via het online platform of de mobiele app?

  • De instellingen van mijn kredietkaart aanpassen (limieten, contactloos betalen, kaart tijdelijk blokkeren, gebruik buiten Europa uitzetten, online shoppen)
  • Een nieuwe kredietkaart aanvragen
  • Mijn onleesbare of defecte kredietkaart vervangen
  • Kredietuitgaven volgen
  • Mijn saldo checken
  • Mijn uitgavenstaat raadplegen

FAQ

Wat moet ik doen bij vermoeden van fraude van mijn kaart, van verlies of diefstal van mijn kaart?

  • Bel onmiddellijk Card Stop (+32 78 170 170) om misbruik te voorkomen. Card Stop is 24 uur per dag bereikbaar.
  • Doe altijd aangifte bij een plaatselijk politiekantoor bij verlies van uw kaart.

Card Stop +32 78 170 170 

Als u uw kredietkaart telefonisch laat blokkeren, ontvangt u automatisch een nieuwe kaart (tenzij u uitdrukkelijk zegt dit niet te willen). U krijgt een dossiernummer dat u zorgvuldig moet bewaren.

Het is belangrijk dat u persoonlijk contact opneemt met Card Stop. U kent immers de precieze omstandigheden van de diefstal of het verlies.

In de VanBredaOnline app vindt u het nummer van Card Stop in de rubriek “Contact”. U kunt er ook te allen tijde het nummer van uw bankrekeningen raadplegen.

Wie kan ik contacteren bij vermoeden van fraude?

Bel onmiddellijk naar het online banking alert-nummer 03 217 52 00 dat 24/7 actief is.

Wie kan ik contacteren indien ik andere vragen heb?

Voor andere vragen kunt u onze helpdesk contacteren door een bericht te sturen via VanBredaOnline, telefonisch via 03/217.53.88 of via e-mail helpdesk@bankvanbreda.be. Onze medewerkers zijn elke werkdag bereikbaar tussen 8u.30 en 18u.