VOUS MÉRITEZ PLUS

Tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten.
En omgekeerd.

Geen tevreden klanten zonder tevreden medewerkers, en omgekeerd. Elk succesvol bedrijf of goeddraaiende organisatie kan niet zonder deze gouden wisselwerking. Dat is ook zo bij Bank Van Breda. Wat bindt Bank Van Breda-klanten en medewerkers? Ze zijn allebei op zoek naar dezelfde waarden. Als medewerker bij hun werkgever, als klant bij hun bank.
Logo-GPTW-150x150-pixels

Bank Van Breda, opnieuw een Great Place To Work.
We behaalden ook in 2024 de gouden medaille.

Tevreden medewerkers
Welke waarden typeren Bank Van Breda? Wie kunnen we dit beter vragen dan onze medewerkers zelf? Dat deden we in het kader van het onderzoek ‘Great Place to Work’, in samenwerking met Vlerick Business School. Volledig anoniem en met het hart op de tong vulden maar liefst 89 % van onze Bank Van Breda-collega’s de bevraging in.

Een kostbaar onderzoek omdat net hun stem ons een eerlijke kijk geeft op hoe zij Bank Van Breda als werkgever ervaren. Dankzij hun feedback evalueren en verbeteren we continu onze aanpak. Net zoals we streven naar de beste dienstverlening voor onze klanten, streven we er ook naar om samen met het volledige Bank Van Breda-team te bouwen aan een Great Place to Work!

Tevreden klanten
Zonder gemotiveerde medewerkers geen tevreden klanten. Ook de klantentevredenheid is met een net promoter score van 53 de hoogste van de sector. Bank Van Breda-medewerkers en Bank Van Breda-klanten zitten op dezelfde lijn. Wat hen bindt? Ze gaan op zoek naar dezelfde waarden. Als medewerker bij hun werkgever, als klant bij de bank.

Geen tevreden klanten zonder tevreden medewerkers
Net die gedeelde waarden maken het grote verschil. Dat merken we tijdens onze vele klantengesprekken. De 7 waarden die duidelijk naar voren kwamen in onze bevraging bij de medewerkers worden steevast bevestigd door onze klanten.


Onze 7 gemeenschappelijke waarden

1-1

Geloofwaardigheid

93% van onze medewerkers gelooft in de aanpak van het management van Bank Van Breda.

"Vooral de professionaliteit viel ons meteen op."

‘Onze accountmanager belde ons jaren geleden voor  het eerst op. Of ze even langs mocht komen om kennis te maken en Bank Van Breda voor te stellen? We bleven in eerste instantie wat terughoudend. We hadden onze vaste banken waarmee we al een tijdje samenwerkten. Waarom dan nog een bank erbij? Maar ze overtuigde ons. Vooral de professionaliteit viel ons meteen op. Lien legde ons met veel geduld en liefde voor haar vak uit wat Bank Van Breda voor ons en de drukkerij zou kunnen betekenen. Ik geloofde haar en was meteen mee. Het klikte meteen. Ze werd al snel onze financiële vertrouwenspersoon. Ondertussen is Bank Van Breda onze hoofdbank op vlak van sparen en beleggen, zowel professioneel als privé!’

Patricia Beeuwsaert – drukkerij Express


1-1

Respect

93% van onze medewerkers beaamt het gevoel dat ze op de werkvloer gerespecteerd worden.

"Er is een groot wederzijds respect. Net dat maakt Bank Van Breda zo warm en menselijk."

'Na meer dan 20 jaar in het familiebedrijf en na de uitkoop van mijn broer en zussen had ik nood aan iemand die voor mij en mijn gezin zorgt, en niet enkel voor het bedrijf.  Zo kwam ik bij mijn vaste vertrouwenspersoon bij Bank Van Breda terecht . Hij heeft van dag één oog voor mijn privé-situatie. Dat is voor mij een geruststelling. Als we elkaar zien, hebben we het zelden over Group Joos. Gerdy vraagt hoe het met ons is. Hij leeft mee met ons gezin en is oprecht geïnteresseerd in wat ons bezighoudt. Er is een groot wederzijds respect. Net dat maakt Bank Van Breda zo warm en  menselijk.’

Alex Joos – CEO en eigenaar Group Joos


2-3

Eerlijkheid

91% van onze medewerkers ervaart Bank Van Breda als een eerlijke werkgever.

"Ik heb het geluk om op een eerlijke en bekwame financiële partner als Bank Van Breda te kunnen bouwen"

‘Het is voor mij belangrijk om het werk en mijn persoonlijk leven gescheiden te houden. Ik streef op dat vlak naar een mooie balans. Ik heb het geluk om op een eerlijke en bekwame financiële partner als Bank Van Breda te kunnen bouwen die mijn professionele en privéleven wél met elkaar verbindt. Bij Bank Van Breda geven ze eerlijk advies op mijn maat. Mijn dromen en ambities staan centraal. Bij elk gesprek.’

Pierre Lorquet – Consultant strategie en transformatie


95%

Trots

95% van onze medewerkers is trots om bij Bank Van Breda te kunnen werken.

" Ik was op mijn gemak en vertelde alles wat in me opkwam. Geen enkele vraag was hen te veel. "

‘Ik herinner me nog goed mijn eerste lange gesprek met Dominic en Cédric van Van Breda Advisory. Een individueel gesprek waarin ze polsten naar wat ik écht wil en hoe ik mijn toekomst en die van het bedrijf zie. Ze stelden heel gerichte vragen. Maar het gesprek bleef natuurlijk aanvoelen. Ik was op mijn gemak en vertelde alles wat in me opkwam. Geen enkele vraag was hen te veel. Bank Van Breda speelt een belangrijke rol in ons overnameverhaal. Ze maken ons verhaal alleen maar sterker. Samen gaan we voor een succesvolle overname. Nu nog niet, pas over enkele jaren. Maar de eerste stappen hebben we alvast samen gezet.’

Lissa Vanmechelen – drukkerij Unit


3

Kameraadschap

97% van onze medewerkers ervaart een vriendengevoel op de werkvloer.

" Sommige ondernemers zijn dankzij Van Breda THE SQUARE bijna vrienden geworden."

‘Ik ben al een tijdje lid van Van Breda The SQUARE, de community van Bank Van Breda. Hun events zie ik een ideale gelegenheid om niet alleen met ondernemers te praten, maar hen ook te leren kennen als mens. Sommige ondernemers zijn dankzij Van Breda THE SQUARE bijna vrienden geworden. Het vertrouwen onder elkaar is zo enorm groot dat het karakter van een klassiek netwerk zo goed als verdwenen is. Ik ontmoet er mensen met eenzelfde mindset die me echt inspireren. Dat maakt van Van Breda The SQUARE een supertof netwerk.’

An Meersman – Scanbie


4

Gastvrijheid

98% van onze medewerkers voelde zich meteen welkom.

"Er was een duidelijke klik. Ik voelde me welkom."

‘Katrien, mijn account manager bij Bank Van Breda, bracht me in contact met de experten van Van Breda Advisory. Het was fijn om te zien hoe ze al tijdens dat eerste gesprek de tijd namen om mij en het bedrijf te leren kennen. Ze straalden zo’n rust en vertrouwen uit. Ik voelde meteen dat dit goed zat. Er was een duidelijke klik. Ik voelde me welkom.’

Nik Spruyt – zaakvoerder ‘Vasteplant.be bv’


5

Persoonlijke benadering

83% van onze medewerkers apprecieert het warme en persoonlijke onder de collega’s.

"Onze account manager was bereid om voor een eerste gesprek tot bij ons thuis te komen. Wat een comfort voor twee hardwerkende artsen."

‘Ik contacteerde Bank Van Breda toen mijn partner en ik op zoek waren naar een hypothecair krediet voor ons appartement. Ik hoorde voor het eerst over de bank op de radio en had meteen oog voor hun specialisatie naar vrije beroepen toe. De account manager van Bank Van Breda was bereid om voor een eerste gesprek tot bij ons thuis te komen. Wat een comfort voor twee hardwerkende artsen. Onze werkuren zijn nu eenmaal niet compatibel met de standaard openingsuren van traditionele banken. We voelden meteen dat we persoonlijk begeleid zouden worden.’

Benjamin De Becker – cardioloog

Wil je binnenkort ook aan de slag bij Bank Van Breda?

We hebben tal van interessante vacatures. Laat je alvast inspireren.

                                    

Nog geen klant bij Bank Van Breda?

 


Kopie van Zonder titel

Bank Van Breda kruipt in de kleren van de ondernemer en het vrije beroep. 

De leefwereld van de ondernemer en het vrij beroep door en door kennen, dat is al jaren de nichestrategie van Bank Van Breda. Als vermogenspartner voor het totaalplaatje willen we onze klanten helpen de juiste financiële keuze maken. En die strategie werkt. 

 

Maar we gaan voortaan nog een stap verder. Bank Van Breda kruipt letterlijk in de kleren van haar doelgroep. We gaan bij hen langs, duiken in hun leefwereld en zetten meteen ook onze échte medewerkers voor de lens. Op echte locaties van klanten. In de productiehal, de apotheek, de tandartsenpraktijk,… We willen de leefwereld van onze doelgroep namelijk door en door kennen.

 

Voortaan zullen dus ook in onze campagnes onze medewerkers opduiken. Op bezoek bij hun klant. En even in de schoenen van. Geen enkele moeite is ons teveel om jullie echt te leren kennen!