Veiligheid VanBredaOnline

De veiligheid van uw bankgegevens is voor ons een prioriteit. Of u nu inlogt vanuit ons online platform of vanuit de applicatie, we doen er alles aan om uw ervaring op VanBredaOnline zo veilig mogelijk te maken. Wat betekent dit precies?

01
Hoe beschermen we onze online bankdiensten?

VanBredaOnline voldoet aan uiterst strikte veiligheidsnormen waardoor onze klanten hun financiële transacties veilig kunnen uitvoeren.

Wanneer u VanBredaOnline gebruikt, gebeurt dat automatisch via een beveiligde verbinding die alle informatie die u verstuurt of ontvangt versleutelt.

Uw persoonlijke en bankgegevens worden nooit op uw toestel opgeslagen.

VanBredaOnline beëindigt uw sessie automatisch na 20 minuten inactiviteit. U moet dan weer inloggen. In onze app eindigt de sessie na één minuut inactiviteit.

02
Zijn er limieten voor de dagelijkse overschrijvingen?

Zowel voor onze website als voor onze app zijn daglimieten van toepassing. Het totale bedrag dat u in 24 uur kunt overschrijven is begrensd.

03
Hoe biedt de digipass u extra zekerheid?

De digipass van Bank J.Van Breda & C° genereert systematisch een elektronische handtekening die slechts één keer en voor een beperkte tijd geldig is. Na 5 mislukte aanmeldings- of handtekeningpogingen wordt uw abonnement om veiligheidsredenen automatisch geblokkeerd.

Naast de ondertekening met uw digipass vragen we u ook om bepaalde transacties te valideren met behulp van een code die u per sms op uw persoonlijke gsm-nummer wordt toegestuurd. Zo kunt u zich beter wapenen tegen nieuwe listen van fraudeurs.

04
Waartoe dienen de sms’en die u worden toegestuurd?

Sms-berichten waarin we een bevestigingscode sturen, bevatten geen links. Bovendien vragen we u nooit om erop te antwoorden of om ons vertrouwelijke informatie te geven, zoals wachtwoorden, pincodes, enz.

We vragen u ook om uw identiteit te bevestigen door middel van een via sms verstuurde code wanneer u de VanBredaOnline app op een mobiel toestel registreert. Zo zijn we zeker dat niemand zich voor u uitgeeft.

Sinds onze laatste update is het uit veiligheidsoverwegingen niet meer mogelijk om onze app te gebruiken op een rooted of jailbroken mobiel toestel. We adviseren onze klanten trouwens om onze app niet te gebruiken op een minder beveiligd toestel.

Als we twijfels hebben over een overschrijving of u geen sms kunnen sturen, is het mogelijk dat we u bellen om de betalingsopdracht te bevestigen. Tijdens deze contacten vragen we u nooit om vertrouwelijke informatie zoals pincodes, wachtwoorden, enz.

Vermoedt u fraude? Contacteer ons onmiddellijk op het nummer +32 3 217 52 00

Helpdesk Customer Care

Waar kan ik terecht bij problemen? 

Onze Helpdesk Customer Care staat voor u klaar tijdens de werkdagen van 8u30 tot 17u00 op het nummer +32 (0)3 217 53 88.

U bereikt ons ook via een bericht in VanBredaOnline of u kan een e-mail sturen naar helpdesk@bankvanbreda.be.

Hebt u een vermoeden van misbruik van uw rekening(en) via de VanBredaOnline app of website? Dan kan u ook buiten de kantooruren terecht op het nummer +32(0)3 217 52 00.

Voor fraude met bankkaarten belt u rechtstreeks met Card Stop op +32(0)70 344 344.

FAQ - Vragen over VanBredaOnline of uw digipass

 

Contact