Digitale toegankelijkheid
Wat is digitale toegankelijkheid?
Bij Bank Van Breda hechten we veel belang aan het feit dat al onze klanten vlot en eenvoudig gebruik moeten kunnen maken van onze dienstverlening. Toegankelijkheid speelt daarin een grote rol, ook de digitale toegankelijkheid. We hanteren daarvoor de toegankelijkheidsnormen van de 'Web Content Accessibility Guidelines' (WCAG). De Europese toegankelijkheidsrichtlijn of ‘Accessibility Act’ verwijst ook naar deze WCAG-normen. Deze richtlijnen zijn van kracht vanaf juni 2025.
Dit doen we al
- Documenten op de website zijn beschikbaar in pdf zodat ze compatibel zijn met brailleprinters en screen readers.
- Alle video's worden door ons ondertiteld zodat ze door screen readers gelezen kunnen worden.
- Afbeeldingen krijgen een beschrijving die door screen readers kan gelezen worden.
- Een bezoeker kan via de browser het contrast instellen volgens voorkeur.
- De navigatie is volledig te bedienen met het toetsenbord.
- De links zijn beschrijvend.
Bank Van Breda bij u in de buurt
Bank Van Breda is, in eerste instantie, via diverse kanalen bereikbaar. Klanten kunnen hun contactpersoon bereiken via (de) VanBredaOnline (app), e-mail, of telefonisch. Een afspraak maken kan via de contactpagina of in één van de Bank Van Breda kantoren.
Verder staan de medewerkers van de Helpdesk Customer Care op bankwerkdagen tussen 8.30 u. en 17 u. klaar om vragen over de toegankelijkheid van de diensten te beantwoorden via (de) VanBredaOnline (app), e-mail (helpdesk@bankvanbreda.be) of telefonisch (+32 (0)3 245 22 44).

Hier werken we nog aan
Tot slot werkt de bank continu aan de verbetering van de toegankelijkheid van onze digitale toepassingen door:
- regelmatig, waar relevant in samenwerking met gespecialiseerde bedrijven, te toetsen in hoeverre de publieke website, VanBredaOnline en de VanBredaOnline app voldoen aan de voorschriften van de Europese Toegankelijkheidsrichtlijn (Richtlijn (EU) 2019/882);
- consequent nieuwe initiatieven te plannen om maximale conformiteit met deze richtlijn te realiseren; en,
- digitale toegankelijkheid standaard mee te nemen bij de ontwikkeling van nieuwe projecten en diensten.
Hebt u nog tips of suggesties voor ons?
We horen het graag. Alleen zo kunnen we onze dienstverlening nog verbeteren en verder afstemmen op de WCAG-normen.
Doe hier uw suggestieDeze pagina werd voor het laatste bijgewerkt op 6 juni 2025.