Veilig internetbankieren

Wat wij doen om VanBredaOnline beter te beveiligen


VanBredaOnline voldoet aan strenge beveiligingsstandaarden om ervoor te zorgen dat u uw financiële transacties ook online veilig kan uitvoeren.


Via uw smartphone


  • De app installeren kan enkel met behulp van uw digipass
  • We verhinderen de toegang voor smartphones die minder veilig zijn geworden door rooting of jailbreaking

  • Uw persoonlijke-en bankgegevens worden niet op uw toestel bewaard

  • Voor grotere bedragen moet u tekenen met uw digipass

  • Als er 5 keer de verkeerde code ingetoetst wordt, blokkeren we de toegang tot de app

  • Als de app 60 seconden geen beweging detecteert, wordt er automatisch afgemeld

  • Smartphone verloren of gestolen? Via www.vanbredaonline.be kan u op elk moment de toegang tot de app verwijderen. U hebt hiervoor uw digipass nodig. Tijdens de werkuren kan u hiervoor ook bellen met de Helpdesk Customer Care op 03/217.53.88


 Via uw PC of laptop

  • Als u VanBredaonline gebruikt, surft u automatisch via een beveiligde verbinding. Deze verbinding versleutelt alle informatie die u verzendt of ontvangt.

  • Voor deze verbinding wordt gebruik gemaakt van een digitaal beveiligingscertificaat, dat u kan herkennen aan:
    • De vermelding https in het internetadres https://secure.bankvanbreda.be.
    • Een hangsloticoontje onderaan in de statusbalk van uw browser of bovenaan naast de adresbalk.

  • Het gebruik van een digipass van Bank J.Van Breda & C° zorgt ervoor dat er een elektronische handtekening ontstaat die slechts één keer en voor een beperkte tijd geldig is. Na 5 foutieve inlogpogingen wordt uw abonnement veiligheidshalve geblokkeerd.

  • VanBredaOnline breekt uw sessie automatisch af als die 20 minuten ongebruikt blijft. U moet dan opnieuw inloggen.

 



Wat u zelf kan doen om veiliger online te bankieren
 

 Via uw smartphone

  • Activeer een vergrendelcode om uw smartphone te blokkeren wanneer u deze niet gebruikt
  • Hou de software op uw toestel altijd up-to-date

 Via uw PC of laptop

  • Installeer altijd de meest recente veiligheidsupdates van uw besturingssysteem, browser en andere software. Zo vermijdt u zwakke plekken die iemand kan uitbuiten.
  • Installeer consequent de meest recente versie van uw browser. Die bevat doorgaans de laatste technische veiligheidssnufjes.
  • Installeer en gebruik een antivirusprogramma, bij voorkeur met anti-spyware-bescherming. Hou het altijd actief en up-to-date.
  • Gebruik een firewall. Dat programma bewaakt de doorgang tussen uw computer en het internet, en voorkomt dat derden zich toegang verschaffen tot uw computer.
  • Kijk altijd even na of u wel degelijk op de echte VanBredaOnline-website zit. Enkele aandachtspunten:   
    • Het adres begint met https
    • Er staat een hangslotje naast de adresbalk of onderaan rechts in de statusbalk van uw browser. Klik op het hangslot en kijk na of het adres eindigt op .vanbredaonline.be.
  • Sluit uw VanBredaOnline-sessie na gebruik altijd correct af door te klikken op de link "Uitloggen" rechtsbovenaan op het scherm. 
  • Geef nooit zomaar vertrouwelijke informatie (kredietkaartnummers, pincodes, enz.) vrij. Bank J.Van Breda & C° zal u nooit dergelijke informatie vragen via e-mail of via een pop-up-venster. Als iemand probeert om "in naam van Bank J.Van Breda & C°" persoonlijke gegevens van u te krijgen, antwoord daar dan niet op en neem contact op met uw kantoor.

 

Hebt u nog vragen? Aarzel dan niet op contact op te nemen met de Helpdesk Customer Care. U kan ons bereiken, elke bankwerkdag van 8u30 tot 17u: