test

Hoge cliëntentevredenheid

Dat is al jaren zo. Wat appreciëren ze bij Bank J.Van Breda & Cº? 

  1. Persoonlijk contact
  2. Kennis van de leefwereld
  3. Vermogensbegeleiding

In onafhankelijk studies van het marktonderzoeksbureau GfK Belgium komt dat naar boven. Daar zetten we ons elke dag voor in. 

 

 

Waarderen en leren van cliënten

Als kleinschalige bank leggen we ons toe op een specifieke cliëntengroep van mensen die elk zelfstandig hun eigen pensioenkapitaal moeten opbouwen. 

Om een vinger aan de pols te houden, monitoren wij de ervaringen van onze cliënten minutieus en regelmatig. Via persoonlijk contact en via onderzoek. 

 

Cliënten als promotors

De ‘Net Promotor Score’ (NPS) geeft glashelder weer hoe cliënten onze aanpak inschatten. Onze NPS behoort met een score van 51 tot de hoogste van de Belgische banksector.

In een verzadigde markt is mond-tot-mond reclame vandaag cruciaal. Daarom hechten we zoveel belang aan de NPS. Het gaat erover wat cliënten over onze dienstverlening zeggen aan anderen.

Voor de berekening verminderen we ‘promotors’ met ‘detractors’. We houden enkel rekening met cliënten die een uitgesproken score geven. 58% - 7% geeft een NPS van 51!

 

NPS Bank Van Breda

 

Cliëntentevredenheid meten

Elk onderzoek bij nieuwe of trouwe cliënten start met de vraag:

“In welke mate zou u Bank J. Van Breda & C° aanraden aan ondernemers/ vrije beroepen?”

De cliënten kunnen een score geven van 0 voor ‘ helemaal niet’ tot 10 voor ‘zeker wel’.

93 % van onze cliënten geven een scoren van 7 tot en met 10.

Dat blijkt uit onafhankelijk studies van het marktonderzoeksbureau GfK Belgium.

Ook opvallend is het engagement van onze cliënten. Meer dan 1 op 4 cliënten nemen de tijd om ons feedback te geven, daar zijn we onze cliënten heel dankbaar voor! 

 

Tevreden medewerkers, tevreden cliënten

Behalve een hoge cliëntentevredenheid, geniet Bank J.Van Breda & Cº ook een hoge werknemerstevredenheid. We namen in 2017 opnieuw deel aan het onderzoek "Great Place To Work". Hieruit blijkt:

94% van onze medewerkers vinden de bank een hele goede organisatie om voor te werken. 

 

 

Bent u tevreden? 
Vertel het aan uw collega's en kennissen.

Hebt u suggesties of klachten?
Al uw feedback is welkom bij Ria Verbeke via cliententevredenheid@bankvanbreda.be. Wij nemen binnen de drie bankwerkdagen contact met u op.