Wat doen wij om VanBredaOnline nog beter te beveiligen?

Hoe beveiligen wij onze online toepassingen?

Let op: https://secure.bankvanbreda.be is het enige echte webadres van VanBredaOnline.
Onze app downloadt u via de App Store of Google Play.

• VanBredaOnline voldoet aan strenge beveiligingsstandaarden zodat u uw financiële transacties ook online veilig kan uitvoeren.
Wanneer u VanBredaOnline gebruikt, surft u automatisch via een beveiligde verbinding. Deze verbinding versleutelt alle informatie die u verzendt of ontvangt.

• Uw persoonlijke- en bankgegevens worden niet op uw toestel bewaard.

• VanBredaOnline breekt uw sessie automatisch af wanneer die 20 minuten ongebruikt blijft. U moet dan opnieuw inloggen. Voor onze App is dit al na 1 minuut.

• Zowel voor de website als voor de app gelden er daglimieten. De daglimiet is het maximumbedrag dat u per 24 uur in totaal aan overschrijvingen kan inbrengen en doorsturen.

• De digipass van Bank J.Van Breda & C° genereert telkens een elektronische handtekening die slechts één keer en voor een beperkte tijd geldig is. Na 5 foutieve inlogpogingen of 5 foutieve tekenpogingen wordt uw abonnement veiligheidshalve geblokkeerd.

• Naast het ondertekenen met digipass vragen we voor bepaalde verrichtingen een bijkomende validatie met een sms-code. Wij sturen u deze code via een sms-bericht, naar uw persoonlijk gsm-nummer. Dit om u beter te wapenen tegen nieuwe technieken van fraudeurs.
De sms-berichten waarin we de code versturen bevatten geen hyperlink. Wij verwachten ook geen enkel antwoord op deze sms en vragen nooit naar vertrouwelijke informatie zoals wachtwoorden, pincodes, … .

• Ook bij de registratie van de app van VanBredaOnline op een mobiel toestel vragen we om dit te bevestigen met een sms-code. Dit om er zeker van te zijn dat u wel degelijk de persoon bent die de app registreerde.

• We controleren of uw mobiel toestel minder veilig is door rooting of jailbreaking. Als dit het geval zou zijn, maken wij u hier attent op. Het gebruik van onze app op een minder veilig toestel raden we ten zeerste af.

• Als we een overschrijving opmerken waarover we twijfels hebben of wanneer we u geen sms-bericht kunnen sturen, is het mogelijk dat we u telefonisch contacteren om die betaalopdracht te bevestigen. Wij vragen u hierbij nooit naar vertrouwelijke informatie zoals pincodes, wachtwoorden, …

 

 

Hebt u een vermoeden van misbruik? Bel dan onmiddellijk naar +32 3 217 52 00