test

Veilig internetbankieren

Wat wij doen om VanBredaOnline beter te beveiligen


VanBredaOnline voldoet aan strenge beveiligingsstandaarden zodat u uw financiële transacties ook online veilig kan uitvoeren.

Als u VanBredaonline gebruikt, surft u automatisch via een beveiligde verbinding. Deze verbinding versleutelt alle informatie die u verzendt of ontvangt.

Voor deze verbinding wordt gebruik gemaakt van een digitaal beveiligingscertificaat, dat u kan herkennen aan:

  • De vermelding https in het internetadres https://secure.bankvanbreda.be.
  • Een hangslot (icoontje) onderaan in de statusbalk van uw browser of bovenaan naast de adresbalk.

 

Een digipass van Bank J.Van Breda & C° genereert telkens een elektronische handtekening die slechts één keer en voor een beperkte tijd geldig is. Na 5 foutieve inlogpogingen wordt uw abonnement veiligheidshalve geblokkeerd.

VanBredaOnline breekt uw sessie automatisch af wanneer die 20 minuten ongebruikt blijft. U moet dan opnieuw inloggen.

Wat u zelf kan doen om veiliger online te bankieren
 

 Via uw smartphone

  • Activeer een vergrendelcode om uw smartphone te blokkeren wanneer u deze niet gebruikt

  • Hou de software op uw toestel altijd up-to-date

 Via uw PC of laptop

  • Installeer altijd de meest recente veiligheidsupdates van uw besturingssysteem, browser en andere software. Zo vermijdt u zwakke plekken die iemand kan uitbuiten.

  • Installeer consequent de meest recente versie van uw browser. Die bevat doorgaans de laatste technische veiligheidssnufjes.

  • Installeer en gebruik een antivirusprogramma, bij voorkeur met anti-spyware-bescherming. Hou het altijd actief en up-to-date.

  • Gebruik een firewall. Dat programma bewaakt de doorgang tussen uw computer en het internet, en voorkomt dat derden zich toegang verschaffen tot uw computer.

  • Kijk altijd even na of u wel degelijk op de echte VanBredaOnline-website zit. Enkele aandachtspunten:   
    • Het adres begint met https
    • Er staat een hangslotje naast de adresbalk of onderaan rechts in de statusbalk van uw browser. Klik op het hangslot en kijk na of het adres eindigt op .vanbredaonline.be.

  • Sluit uw VanBredaOnline-sessie na gebruik altijd correct af. Klik op "Uitloggen" rechtsbovenaan het scherm. 

  • Geef nooit zomaar vertrouwelijke informatie (kredietkaartnummers, pincodes, enz.) vrij. Bank J.Van Breda & C° zal u nooit dergelijke informatie vragen via e-mail of via een pop-up-venster. Als iemand probeert om "in naam van Bank J.Van Breda & C°" persoonlijke gegevens van u te krijgen, antwoord daar dan niet op en neem contact op met uw kantoor.

 

 

 

Hebt u nog vragen? 

Neem contact op met de Helpdesk Customer Care. Onze medewerkers staan voor u klaar, elke bankwerkdag van 8u30 tot 17u. Via een bericht via VanBredaOnline, een e-mail naar helpdeskcustomercare@bankvanbreda.be of een telefoontje naar 03 217 53 88.