Kredietkaart

Met uw Mastercard kredietkaart worden uw uitgaven gebundeld en één keer per maand in rekening gebracht. Uw Mastercard kredietkaart is een handig betaalmiddel voor uw reizen in het buitenland, online aankopen of zakelijke uitgaven.

Welk type kredietkaart kan ik aanvragen?

  Mastercard Blue Mastercard Business Mastercard Gold
  Mastercard blue Mastercard business-1 Mastercard gold
Jaarlijkse beheerskost* € 25 € 25 € 55
Standaard uitgavenlimiet € 5000 € 5000 € 5000
Verzekeringen - Aankoopverzekering
- Leveringsverzekering
- Aankoopverzekering
- Leveringsverzekering
- Aankoopverzekering
- Bagageverzekering
- Leveringsverzekering
- Reisannulatie-   verzekering
- Verlengde garantie
- Verzekering reisongemakken
  Meer info Meer info Meer info
 

*De jaarkost van onze kaarten zal berekend worden pro rata de geldigheidsduur van de verschillende tarieven in het afgelopen jaar.

Wat dekken de nieuwe verzekeringen?

Wat kan ik met mijn kredietkaart doen?

U kunt met uw kredietkaart in België of het buitenland betalen in een winkel, ook contactloos. U kunt uw kredietkaart uiteraard ook gebruiken voor uw online aankopen.

U kunt ook contant geld in euro of in een andere valuta opnemen bij een geldautomaat die Mastercard-kaarten accepteert. Let wel op, je betaalt hier een kost voor (meer info).

Wat kan ik allemaal zelf doen via het online platform of de mobiele app?

  • De instellingen van mijn kredietkaart aanpassen (limieten, contactloos betalen, kaart tijdelijk blokkeren, gebruik buiten Europa uitzetten, online shoppen)
  • Een nieuwe kredietkaart aanvragen
  • Mijn onleesbare of defecte kredietkaart vervangen
  • Kredietuitgaven volgen
  • Mijn saldo checken
  • Mijn uitgavenstaat raadplegen

FAQ

Wat moet ik doen bij vermoeden van fraude van mijn kaart, van verlies of diefstal van mijn kaart?

  • Bel onmiddellijk Card Stop (+32 78 170 170) om misbruik te voorkomen. Card Stop is 24 uur per dag bereikbaar.
  • Doe altijd aangifte bij een plaatselijk politiekantoor bij verlies van uw kaart.

Card Stop +32 78 170 170 

Als u uw kredietkaart telefonisch laat blokkeren, ontvangt u automatisch een nieuwe kaart (tenzij u uitdrukkelijk zegt dit niet te willen). U krijgt een dossiernummer dat u zorgvuldig moet bewaren.

Het is belangrijk dat u persoonlijk contact opneemt met Card Stop. U kent immers de precieze omstandigheden van de diefstal of het verlies.

In de VanBredaOnline app vindt u het nummer van Card Stop in de rubriek “Contact”. U kunt er ook te allen tijde het nummer van uw bankrekeningen raadplegen.

Uw kaart is tijdelijk geblokkeerd door Worldline?

Dit gebeurt bij een vermoeden van misbruik van uw kaart of in geval van oplichting. Dit is louter preventief om u te beschermen tegen eventueel misbruik.

Neem contact op met Worldline op het nummer 02/727.85.85 en gebruik snelcode 2500# om in contact te komen met de fraudedienst (24/7 service).

Wie kan ik contacteren indien ik vragen heb over de verzekeringen?

De klantendienst van Qover op het nummer +32 (0)2 588 25 50 of via mail: BVB-protection@Qover.com (contactformulier).

De medewerkers van Qover zijn elke werkdag bereikbaar van 9u tot 17u.

Hoe kan ik beroep doen op mijn verzekering ?

Via deze link:

  • Geef alle informatie over de omstandigheden en gevolgen zo snel mogelijk door aan de Verzekeraar.
  • Verstrek de nodige bewijsstukken en ontvangstbewijzen aan de Verzekeraar.

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben met het resultaat van mijn aangifte?

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben met het resultaat van mijn aangifte? – Bank Van Breda verzekeringen

Op welke bankrekening ontvang ik mijn terugbetaling?

De terugbetaling gebeurt op de  bankrekening waaraan de voor de aankoop gebruikte verzekerde kaart is aangesloten. 

Ben ik overal ter wereld verzekerd?

Ja, dit is een wereldwijde dekking.

Wat gebeurt er met mijn verzekering als ik mijn Mastercard kredietkaart opzeg?

De verzekering stopt automatisch wanneer uw kaart wordt geannuleerd. Dit betekent dat als u op 30 september een artikel koopt en uw kaart op 30 september afloopt, u op 1 oktober niet meer gedekt bent. 

Wie kan ik contacteren indien ik andere vragen heb?

Voor andere vragen kunt u onze helpdesk contacteren door een bericht te sturen via VanBredaOnline, telefonisch via 03/245 22 44 of via e-mail helpdesk@bankvanbreda.be. Onze medewerkers zijn elke werkdag bereikbaar tussen 8u.30 en 18u.